نکته های درباره اصول متون در سایت کسب درامد از اینترنت 100% تضمینی
.:: Your Adversing Here ::.
 

نکته های درباره اصول متون در سایت

 

متن سایت یکی از اجزای مهم صفحات وب است. با گذشت زمان علاوه بر متون، تصویر و فیلم ها نیز به صفحات وب اضافه شده است. متن سایت یکی از مهم ترین اجزای صفحات وب بوده و هم اکنون نیز می باشد.
در متون باید اصولی را رعایت کرد. این اصول به نظر خیلی از افراد کاری پیش پاافتاده است. اما باید بگوییم که این طور نیست و این در بازدید سایت و سئوی شما موثر است.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با 8 نکته مهم در ارتباط با متون سایت ها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید:

 

رعایت سلسله مراتب
رعایت سلسله مراتب قسمت های مختلف متن به اشکال مختلف امکان پذیر است. استفاده از فونت، رنگ، وزن و ... از جمله ویژگی هایی هستند که قسمت های مختلف متن را می توانیم با توجه به موقعیت تفکیک کنیم. هدف ما نشان دادن اهمیت متن در صفحات وب به کاربر می باشد . با رعایت نکردن این اصول، خواندن و تفکیک متن برای کاربر بسیار سخت خواهد شد. در تصویر زیر، سایز و وزن تمامی قسمت ها در نمونه سمت چپ یکسان هستند. بنابراین کاربر به سختی می تواند تیترها را از سایر قسمت های کم اهمیت تر تفکیک کند. به تصویر زیر توجه کنید:

 

 

 

 

اندازه فونت ها
فونت متن سایت باید به شکلی باشد که کاربر به راحتی بتواند آن ها را بخواند. کوچک بودن اندازه فونت ممکن است تمایل کاربر برای بازگشت به وب سایت را کاهش دهد. ما به شما پیشنهاد می کنیم، در زبان فارسی از فونت Tahoma با اندازه 13 پیکسل استفاده کنید. به تصویر زیر توجه کنید:

 

 

نوع فونت ها
نکته ی خیلی مهم در انتخاب نوع فونت این است که باید متن ها حداکثر خوانایی را داشته باشند. تا حالا برایتان این سوال پیش نیامده که چرا اکثر سایت ها از فونت Tahoma استفاده می کنند؟ فونت تاهوما حتی در سایز های کوچک به مراتب خواناتر از بسیاری از فونت های دیگر است. به تصویر زیر توجه کنید:

 

 

تنوع فونت ها
می دانید بزرگترین اشتباه در طراحی سایت چیست؟ بله؛ می توان گفت بزرگترین اشتباه در طراحی سایت استفاده زیاد و بی مورد فونت است. ما معتقدیم استفاده از بیش از 2 یا 3 فونت در وب سایت، علاوه بر کاهش خوانایی، باعث گیج شدن کاربران می شود. به تصویر زیر توجه کنید:

 

 

 

 

فاصله بین خطوط
کم بودن فضای خالی بین خطوط باعث می شود کاربر در خواندن و یافتن خط مورد نظر دچار مشکل شود. با در نظر گرفتن فاصله مناسب بین خطوط (با استفاده از ابزار line-height) به آن ها اجازه تنفس و به کاربر خوانایی بیشتر را هدیه می دهیم. مقدار 20 تا 22 در واحد پیکسل می تواند عدد مناسبی برای line-height در زبان فارسی باشد.

 

 

 

 

عرض خطوط
طولانی بودن خط ها و عرض زیاد آن ها می تواند باعث از بین بردن تمرکز خواننده شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، خواندن پاراگراف پایین به مراتب راحت تر از نمونه مشابه با عرض بیشتر است.

 

 

چیدمان خطوط
در بسیاری از قسمت های وب سایت به خطوطی که وسط چین شده اند نیاز داریم. اما زیاده روی در استفاده از متن های وسط چین (مخصوصا پشت سرهم) باعث می شود کاربر در پیدا کردن خط بعدی دچار مشکل شود. دلیل آن هم یکسان نبودن محل شروع خط ها است.

 

 

 

 

کنتراست بودن متن با زمینه سایت
یکی از نکات مهم در انتخاب رنگ فونت، میزان کنتراست آن با زمینه سایت است. کنتراست پایین باعث می شود خواننده در خواندن خطوط دچار مشکل شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


jamshid1

جمشید

jamshid1

http://jamshid1.lxb.ir

کسب درامد از اینترنت 100% تضمینی

نکته های درباره اصول متون در سایت

کسب درامد از اینترنت 100% تضمینی

بهترین وبلاگ برای همه معرفی سایت های پرکاربرد

کسب درامد از اینترنت 100% تضمینی